rk1 rk1
401
BLOG

Zadzwonią jak wybuchnie

rk1 rk1 Rozmaitości Obserwuj notkę 17

 

Zajrzałem do notki o WKU
http://prawymsierpowym.salon24.pl/651455,wkurzyc-sie-mozna
i tak mi się przypomniało..


Jakiś miesiąc temu również otrzymałem wezwanie do WKU. Ja już przeszkolony (SPR Festung Breslaw. Stopień oficerski uzyskany w Wolnej Polsce. A co!) - było to co prawda ponad 20 lat temu, ale pamietają o mnie.

Pożegnałem żonę, dzieci, bliskich i udałem się do WKU (na wszelki wypadek na czczo). W czasie wizyty zwracali sie do mnie "panie oficerze". A wezwali mnie by odebrać mi kartę mobilizacyjną (pani żołnierz cywil podarła ją na moich oczach) sprzed ponad 10 lat, bo okazało się, że strategiczny obiekt X, którego miałem bronić do ostatniej kropli krwi, w międzyczasie wziął i się rozsypał.

Nowej karty nie dostałem. Chyba jeszcze tego nowego obiektu do bronienia nie wybudowali albo co.. Poprosili o numer komórki i zapowiedzieli,  że w razie wojny odezwą sie do mnie.

Wróciłem do domu na obiad. Rodzina odetchnęła.

 

PS Nowe czasy w wojsku. Przy mnie usiłował załatwić sprawę jakiś dwudziestokilkulatek. Chciał do armii. Nie ma szans, bo wcześniej dostał (załatwił sobie?) kategorię zwalniającą z obowiązku wobec Ojczyzny. W międzyczasie przepisy się zmieniły, tejże kategorii już nie ma i z tego powodu nie można jej zmienić. Gość już na zawsze jest niezdolny do służby. Ja mam lepiej - ja jestem na zawsze zdolny :D

 

rk1
O mnie rk1

https://rk1s24.wordpress.com/ ------ to już historia. blog nieaktywny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości