moje komentarze

  • 26.05.2012 17:52

    @all

    moje opinie wynikaja z faktu szacunku dla czlowieka i zycia jako wartosci najwyzszych. uwazam ze jako takie nalezy chronic je i stwarzac warunki by zycie ludzkie bylo godne. i ta druga kwestia - czyli jak eliminowac patologie, psychopatow, jak pomagac dzieciom, cierpiacym - jest istotna i warta dzialania. a nie zastanawianie kiedy mozna czlowieka usmiercic.

    scyzoryk mi sie w kieszeni otwiera gdy czytam te bzdury ze problemy cierpiacych mozna rozwiazac likwidowac cierpiacych, zamiast likwidowac lub chociaz minimalizowac ich cierpienie. wiem ze jest to czesto bardzo trudne, ale nie jest argument by postepowac inaczej.

    @Halo: gdy bede stary i niedolezny licze ze zajmie sie mna rodzina albo Panstwo i ze zrobi to godnie, a nie usmierci bo nie potrafi nic innego. z Pani wpisow wyczytuje pogarde dla katolikow. juz przestaje tu komentowac.

    @Hebe - zmierziles mnie pierwszym komentarzem do mnie uzywajac niepotrzebnie inwektywy "katolickiej". ale jesli wczytac sie w twoje i moje komentarze ... to mam wrazenie ze mamy podobne poglady (mimo ewentualnych roznic doktrynalnych). bardzo sie myle? powtorze: moje opinie wynikaja z faktu szacunku dla czlowieka i zycia jako wartosci najwyzszych. a ze sa zgodne z doktrynami KK to inna sprawa i raczej niezaskakujaca.
    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 16:55

    @Mania Prześladowcza 3

    ok. zgadza sie. niedopatrzenie (ad 1.). prezydent rzeczywicie nie ukradl cudzej wlasnosci. prezydent dal na aukcje cos "co nie bylo i co nie istnieje", a owsiak to sprzedal.

    nie wiem jak nazywa sie kategoria sprzedazy czegos co nie istnieje. oszustwo, wyludzenie??

    ad 2. - nie bylo kwestionowane.

    tak czy inaczej zabawa z komunikatami kancelarii prezydenta jest nadal przednia. i dodam (ad. 3) ze w mojej ocenie nie majaca nic wspolnego z PiSem, prezesem itd


    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Kancelaria-prezydenta-nie-ma-czegos-takiego-jak-loza-prezydencka,wid,14516402,wiadomosc.html?ticaid=1e848


    RK1: KRADZIEŻ + PASERSTWO
  • 26.05.2012 16:28

    @all

    1. relatywizacja zycia.

    rak vs ciaza - naprawde nie daja sie rozroznic!? plaska manipulacja. a dlaczego granica zycia ma byc mozg, albo 12 tydzien, albo akt urodzenia? a moze jeszcze pozniej?
    zgadzajac sie na relatywizm dochodzimy tu:

    http://rk1.salon24.pl/395655,dzieci-to-nie-ludzie

    nie przyjmujac naturalnego stwierdzenia ciaza = zycie,
    dajemy pole relatywizmowi z linku. Relatywizm wskazuje bardzo latwe rozwiazania: te pobite dzieci nalezy dobic w szpitalu ("zgasic" wg nowomowy) by nie cierpialy (!!). a psychole niech sie dalej dobrze bawia. to logiczna konsekwencja promowanych tu rozwiazan. tez sie podoba i jest wyborem mniejszego zla ?

    2. ofiara czy oprawca?

    prawo ma chronic niewinnych a nie przestepcow. "ulomkow" nalezy resocjalizowac albo izolowac, izolowac od nich dzieci, odbierac im dzieci. przymusowo! i mowienie ze nie ma takiego prawa swiadczy tylko o tym ze panstwo/spoleczenstwo jest patologiczne ze go nie wprowadzilo.

    odnosnie tworzenia prawa: dlaczego mozna rozpatrywac prawo do aborcji, a ochronie dziecka czy przeciwdzialania patologii (wlacznie z kastrowaniem, wazektomia, itd) nie mozna??

    idac tropem proponowanym tutaj, by rozwiazac problem bandytow napadajacych na staruszki nalezy zgladzic staruszki. no bo co innego zrobic skoro bandyci nie potrafia sie powstrzymac od napadania?

    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 14:52

    @rk1

    poprawka: mialo byc "wlasnymi i obcymi".
    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 14:50

    @Halo

    > Ależ NIE! Co Pan mi imputuje!?

    Pani nic nie imputuje. Pisze co sugeruje tytul notki zawierajacy skrajna alternatywe. i falszywa.

    przeciez na pewno jest masa rozwiazan posrednich albo innych (znanych i nieznanych): mozna kastrowac psychopatow (o! tu nawet sie zgadzamy :), mozna uniemozliwiac im kontakt z dziecmi (obcymi i cudzymi) itd itp ... ale nie mozna promowac ochrony ofiary przez jej zabicie. a mam nieodparte wrazenie, ze takie jest przeslanie tej notki.
    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 14:27

    @Sowiniec

    > "Naprawdę", a nie "na prawdę" - nauczycielowi nie przystoją takie błędy.

    -----

    nie przystoja, ale sie zdarzaja. pewnie nie zaskocze stwierdzeniem Pana ze nauczyciel tez czlowiek (i nie jest nieomylny).

    moglbym kombinowac ze spacja "sama sie wcisnela" ... tylko po co ? ;)

    PS czy sens tego co napisalem tez sie zatraciil?
    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 14:14

    @Halo

    PS. alternatywa w tytule jest falszywa.

    czy na prawde uwaza Pani ze jedyna metoda ochrony dzieci
    przed psychopatami jest ich (dzieci) uprzednie zabicie?!

    niesamowite, co moze sie narodzic w mozgu ... moze
    nalezaloby go usunac by nie wytwarzal takich sytuacji ??
    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 14:10

    @Halo

    duzo Pani pisze o mozgu, to pozwole sobie na jeden komentarz:

    czy od osob posiadajacych mozg mozna oczekiwac by nie zachodzily bezmyslnie w ciaze, zauwazyly zwiazek przyczynowo-skutkowy miedzy seksem i prokreacja i wreszcie choc troche kontrolowaly swoja chuc?

    czy od osob posiadajacych mozg mozna oczekiwac minimum odpowiedzialnosci za swoje czyny ?

    czy jedna patologia jest usprawiedliwieniem dla drugiej?

    (ewentualny komentarz o masowych gwaltach oraz o zakazie antykoncepcji prosze sobie darowac).
    HALO: Aborcja czy katowanie dzieci?
  • 26.05.2012 01:26

    @Balt5 & all

    pisalem o naukowcach - co sie niektorzy "owszem odnalezli" ergo "mieli honor", a nie o komisji Millera co sie pogubila totalnie
    i woli sie nie znalezc. ja ich rozumiem bo wyrozumialy jestem :D

    ale moze nie kumam czaczy i daje sie prowokowac uzywajac nieznanych pojec (copyright Eska & Gospodarz). biore cala wine na siebie - koncze pigwowke (ostatnia z kolekcji 2011) i znikam do lozeczka.
    wstydzic bede sie po przebudzeniu. pozdrawiam all ;)
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 26.05.2012 01:05

    @Bielszym

    no i zabral Pan mi moj tekst :D

    nadnaturalna nadreaktywnosc prokuratury jest zdumiewajaca ...
    i jakas-taka medialnie trafna ;)
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 26.05.2012 00:56

    @Balt5

    skoro "owszem znalezli sie" to chyba jednak "mieli honor" ...
    prosze nie traktowac wytkniecia tej niekonsekwencji jako zlosliwosci.

    poza tym, oczywiscie ma Pan racje naukowcy to tez ludzie (pisalem o tym odpowiadajac p. Brodzie - http://autorzygazetypolskiej.salon24.pl/420433,polscy-eksperci-boja-sie-prawdy#comment_6166713),
    ale generalnie to jednak chyba "inne szatany sa tu aktywne".

    PS. widze cudzyslow przy ekspertach komisji Millera. mam nadzieje ze dobrze go interpretuje i obaj zgadzamy sie nazywanie ich ekspertami jest grubym naduzyciem.
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 26.05.2012 00:37

    @Rafał Broda

    pociagne watek kuriozalnego twierdzenia

    >"Profesorowie są tchórzami ,ponieważ kończyli profesury za PRL."

    przeciez jest juz sporo profesorow niekomunistycznych. moze przed formulowaniem tak kategorycznych wnioskow ogolnych nalezaloby spojrzec w kalendarz ( to uwaga do "zainteresowanych").

    wiele jest powodow nie wlaczania sie w dyskusje. Pan jeden z nich wskazal - jest taka zasada ze nalezy wypowiadac sie o czyms o czym ma sie choc trooche pojecia.

    Jest tez wiele innych kwestii, lacznie z tymi zupelnie osobistymi - bo np. skad to zalozenie ze profesor nie ma np. "stracha" albo zwyklego "niezainteresowania" - przeciez to ludzka rzecz. a taki prof. to przeciez tylko czlowiek a nie nadczlowiek (mowiac o takich oczywistosciach zawsze przypomina mi sie anegnotyczna sytuacja z nadksiedzem: na katechezie dzieci komunijnych dziewczynka wystrzelila pytaniem "czy ksiadz siusia?" - odpowiedz byla jeszcze bardziej zaskakujaca: "tak, ale mniej").


    Warto zwrocic uwage tez na inny aspekt - przeciez w obecnych warunkach dyskusja merytoryczna czesto nie ma sensu.
    tu autocytat z innego komentarza:

    osoba znajaca podstawowe zasady dyskusji naukowej w zyciu nie stwierdzilaby ze jesli ktos mowi "moge sie mylic" to znaczy ze "nie jest pewny" (albo wrecz ze myli sie, wycofuje). W jezyku nauki oznacza to ze zagadnienie jest otwarte do merytorycznej dyskusji i ze beda brane pod uwage odmienne opinie innych. po co? po to by wraz z nimi przedyskutowac wszystkie warianty i dojsc do prawdy obiektywnej.
    propagandzisci odbiora takie stwierdzenie wylacznie jako pretekst, sygnal do przywalania sie. zrozumieja, a raczej uzyja takie stwierdzenie by pognebic przeciwnika. ich celem nie jest poznanie prawdy ale postawienie na swoim. nawet jesli jest to falsz. bo wartoscia, celem dla nich nie jest tu prawda obiektywna lecz zniszczenie przeciwnika.

    to jest typowe podejscie polityczne/propagandowe - zupelnie odmienne od podejscia naukowego. i jest to kolejny powod dla ktorego naukowcy "chowaja glowe w piasek" (kolejne okreslenie propagandowe).
    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: Polscy eksperci boją się prawdy
  • 25.05.2012 23:50

    @Elef.Parparim

    PS.
    to nie sa "watpiace wyksztalciuchy", ale osoby stroniace od dyskusji merytorycznej pod cisnieniem politycznym. z roznych powodow. czesto bardzo racjonalnych.
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 25.05.2012 23:48

    @Elef.Parparim

    prosze spojrzec na moj komentarzdo @balt5 powyzej.

    sadze, ze myli Pan pojecia: autor "nie zwatpil" tylko "poddal pod dyskusje". natomiast zgadzam sie ze wokol Biniendy budowane sa pomniki i anty-pomniki. I jedno i drugie jest dzielem propagandystow i wylacznie utrudnia dojscie do prawdy obiektywnej.
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 25.05.2012 23:45

    @Balt5

    komentarze nie dotycza kwestii kto podjal/nie podjal temat,
    lecz sposobu i celu prowadzenia dyskusji.

    osoba znajaca podstawowe zasady dyskusji naukowej (nazywana przeze mnie absolwentem uczelni) w zyciu nie stwierdzilaby ze jesli ktos mowi "moge sie mylic" to znaczy ze "nie jest pewny" (albo wrecz ze myli sie, wycofuje). W jezyku nauki oznacza to ze zagadnienie jest otwarte do merytorycznej dyskusji i ze beda brane pod uwage odmienne opinie innych. po co? po to by wraz z nimi przedyskutowac wszystkie warianty i dojsc do prawdy obiektywnej.

    propagandzisci wyksztalceni w pralniach mozgu (nazwani tu absolwentami dziennikarstwa i innego szmelcu) odbiora takie stwierdzenie wylacznie jako pretekst, sygnal do przywalania sie. zrozumieja to, a raczej uzyja takie stwierdzenie by pognebic przeciwnika. ich zadaniem nie jest poznanie prawdy ale postawienie na swoim. nawet jesli jest to falsz. bo wartoscia, celem nie jest tu prawda obiektywna lecz zniszczenie przeciwnika.
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 25.05.2012 22:47

    @brum

    piekne.

    budujace ;)

    filmik zasluguje na oddzielna notke. zachecam.
    ROMAN111: Kilometr autostrady Warszawa - Pruszków 60,3 mln złotych.
  • 25.05.2012 17:22

    @okti75

    > bo najwidoczniej prezydent DOGADAŁ SIĘ z UEFĄ

    i jeszcze ktos z tym co wygral licytacje owsiakowa
    ... no chyba ze to tez byla sciema ;)

    szkoda slow. oczywiscie ze poruszana sprawa jest zupelnie drugorzedna.

    dodam, ze nie pre w kierunku dozywocia dla Komorowskiego
    (i rozstrzelania Owsiaka) za te zbrodnie stulecia.

    ta notka pokazuje tylko do czego prowadzi manipulowanie informacjami. a tak niewatpliwie jest w tym przypadku. po prostu kolejny raz propagandzisci zakublowali sie we wlasnych klamstwach.

    RK1: KRADZIEŻ + PASERSTWO
  • 25.05.2012 17:09

    @chirl

    po czesci odpowiedzialem w komentarzu do llorta.
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 25.05.2012 17:06

    @llort

    1. gdyby sztywno trzymac sie tresci tego komentarza - to wlasnie mamy dowod ze praca Biniendy przedstawiona w Pasadenie zostala pozytywnie zrecenzowana (bo przeciez zostala zaakceptowana do prezentacji i to jako keynote czy wystapienie o znacznie wiekszej randze niz poster). Ponadto po wygloszeniu nie zostala zakwestionowana a wrecz wyrozniona (i to jest znacznie silniejsza recenzja naukowa).

    Zaczalem od "gdyby ... " bo wg mojej wiedzy jest wiele konferencji gdzie forma zgloszenia sa abstrakty i tylko recenzje abstraktow sa warunkiem dopuszczenia. dlatego znacznie wieksza wage przywiazuje do recenzji po wystapieniu (minimum: brak zastrzezen, maximum: wyroznienie).

    2. Jest tez inna bardziej ogolna kwestia: co bylo nowoscia naukowa z punktu widzenia konferencji i czy ekspertyza ma walory nowosci naukowej. To temat na inny watek.
    Tu tylko dodam ze raczej wydaje sie oczywiste ze wyniki Biniendy nie trafia do publikacji w czasopismie naukowym, chyba ze np. zostalo uzyte nowatorskie narzedzie badawcze (tego nie wiem). albo jesli brac opis "case study" - to wtedy tak. zmierzam do tego ze badania Biniendy sa eksperytyza (z uzyciem specjalistycznych narzedzi) a nie nauka.

    3. odnoszac sie do ostatniego stwierdzenia - zgadzam sie ze
    dzialanie profesora pobudza do dzialania - ale nie chodzi tu o prace naukowe (bo gdzie tu nauka) ale o przerwanie milczenia i uruchomienie prawdziwych dzialan eksperckich w ktorych ekspertami beda osoby obiektywne majace specjalistyczna wiedze (a wiec najczesciej naukowcy) a nie alpinisci, zootechnicy, blogerzy, "dziennikarze", politycy i politrucy.
    SZCZURBIUROWY: Binienda Show czyli klęska uniwersytetu
  • 25.05.2012 16:33

    @eska

    Salon to miejsce, gdzie powinny być trzymane jakieś standardy.
    Jeśli goście popisują się kłamstwem, chamstwem i wulgarnością, a gospodarze się cieszą, to należy takie miejsce opuścić, zanim się samemu oberwie.
    Nie gustuję w prostackich imprezach.

    ---

    wyluzuj. jaka impreza? w notce nie ma emocji, pochwaly czy nagany, nie jest napisane ze "gospodarze sie ciesza" - jest sucha informacja o fakcie: Tusk cytuje notke RRK.

    uwazam, ze to wazna informacja ze Tusk podpiera sie takimi produkcjami jak blog RRK.

    ADMINISTRACJA: TUSK CYTUJE BLOGERKĘ SALON24: NIESIOŁOWSKI JEST NASZYM BOHATEREM

123456789... następna

Wszystkie notki Dodaj bloga do ulubionych
Moje komentarze Blog przez RSS
Komentarze przez RSS
jestem szowinistą, bo kobiety to cenią :)

Ostatnie notki

  • KRADZIEŻ + PASERSTWO

    Komorowski dał WOŚPowi cudzą własność, a WOŚP ją sprzedał.

    25.05.2012 00:56 6
  • Nauczyciele akademiccy na S24

    Na S24 gości  (biernie i aktywnie) dość liczna grupa nauczycieli akademickich. Policzmy się (bez wnikania w...

    21.05.2012 21:02 5
  • Nauczyciele akademiccy na salonach ;)

    Na S24 gości  (biernie i aktywnie) dość liczna grupa nauczycieli akademickich. Proponuję:  policzmy się (bez...

    20.05.2012 23:31 31

Moje ostatnie komentarze

  • @all

    moje opinie wynikaja z faktu szacunku dla czlowieka i zycia jako wartosci najwyzszych. uwazam ze...

    26.05.2012 17:52

  • @Mania Prześladowcza 3

    ok. zgadza sie. niedopatrzenie (ad 1.). prezydent rzeczywicie nie ukradl cudzej wlasnosci....

    26.05.2012 16:55

  • @all

    1. relatywizacja zycia. rak vs ciaza - naprawde nie daja sie rozroznic!? plaska manipulacja....

    26.05.2012 16:28

  • @rk1

    poprawka: mialo byc "wlasnymi i obcymi".

    26.05.2012 14:52

  • @Halo

    > Ależ NIE! Co Pan mi imputuje!? Pani nic nie imputuje. Pisze co sugeruje tytul notki...

    26.05.2012 14:50

Aktywne dyskusje

Archiwum postów

PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
zamknij

logowanie


Użyj konta Facebook do komentowania w Salon24.pl:

Zaloguj się z kontem facebook